موشکی را تصور کنید که در آسمان بیکران، در عین حفظ امنیت با سرعتی بیش از سرعت نور حرکت میکند، آن موشک استارتآپ نام میگیرد، سرنشین آن را میتوانیم صاحب استارتآپ بنامیم و مقصدِ موشک را اهدافِ شخصی!
استارتآپ بهترین بستری است که میتواند موسس خود را در بهترین شرایط به اهدافش رسانده و دست دیگر افراد را نیز بگیرد، این یعنی کارآفرینی با بهترین ایده! اما جزئیات این ماجرا چیست؟
اگر شما هم قصد دارید به زیر و بم استارتآپ آشنا شده و چگونگی تاسیس آن را فرا بگیرید، به جای درستی آمدهاید، زیرا در این مقاله قصد داریم مفصلاً در این خصوص صحبت کنیم.
استارت آپ دقیقا به چه معناست؟
استارتآپ شرکتی است که با ایدهای ناب ایجاد شده و در راستای رفع نیاز افراد، با روشهای نوین و قاعدهمند فعالیت میکند.
این ویژگیِ نوین بودن و رفع نیاز افراد از روشهای جایگزین بهتر، باعث میشود افراد زیادی به سمت آن آمده و برای رفع نیاز خود پولی نیز نصیب آن شرکت کنند. بهترین مثال دیجیکالا است! روش جایگزینی دیجیکالا این بود که صرفاً وجود مغازه در دنیای فیزیکی را تبدیل به سایت در دنیای مجازی کرد و میلیاردها تومان از این ایده پول بدست آورد.
مثال دیگر اپلیکیشن اسنپ! است که آژانسها را در یک اپلیکیشن خلاصه کرد و با قابلیت GPS موبایلها، یکسری امکانات به آن افزود که در حال حاضر بزرگترین تاکسی اینترنتی ایران شده! حالا دیگر یک سوپر اپلیکیشن نیز هست. برنامههای: دیوار، ترب، فیلیمو، طاقچه و... هم به همین روش در حال کسب درآمدهای جذاب و گیرا هستند، چرا شما نتوانید؟
دوره ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی:
برنامهسازی بدون کدنویسی
تخصص ایجاد هر برنامهای برای هر دستگاهی. نحوهی ساخت و انتشار: برنامههای اندرویدی، برنامههای ای او اس و نرمافزارهای ویندوزی برای کامپیوتر و لپ تاپها.
در یوتیوب رایگان ببینید پیشنمایش دورهبا این تعاریف، استارتآپ را میتوان بهترین بستر کسب درآمدی شناخت. اما چگونه صاحب یک استارت آپ شویم و قدمهای آن چه هستند؟
قدم اول: ایده
ایده به معنای یک فکر بکر برای ایجاد چیزی است؛ همان فکر راهاندازی استارتآپ.
بسیاری از مردم فکر میکنند ایدهها مثل جرقه به ذهن خطور میکنند! اما به راستی اینچنین نیست! اگر هم بود این قضیه مالِ قبل از بنیانگذاری روشهای ایدهپردازی توسط مهرداد جیرانی کمالی بود ولی حالا داستان فرق کرده... روشهایی هستند که میتوانید با قیمتی خیلی مناسب آنها را آموزش دیده و بهترین ایدهها را برای ایجاد هرچیزی پردازش کنید، این دوره را از دست ندهید:
دورهی حرفهایِ ایدهپردازی
ایده ناب انسان را میسازد! به برترین روشهای ایدهپردازی و نیازسنجی مسلط شوید تا بتوانید هر ایدهای در هر زمینهای ایجاد کرده و آن را قویتر از هر فرد موفقِ دیگری عملی کنید.
شروعقدم دوم، بررسی یا مشاوره
بعد از بدست آوردن ایده، مرحله تحلیل آن میرسد، با توجه به دورهی بالا، شما مهارتهای؛ تحلیل ریسک، میزان سوددهی و... را کاملاً فرا میگیرید و از این بابت نیز خیالتان راحت است.
اگر هم دوست داشته باشید ایده خود را با یک مشاور درمیان بگذارید، میتوانید وقتی رزرو کرده و مشاوره خود را ثبت کنید:
رزرو وقت
برای دریافت مشاورهی تخصصی، میتوانید از میان مشاورهی حضوری، تلفنی و یا مکاتبهای، یک نوع را انتخاب کرده و رزرو خود را با موفقیت ثبت کنید.
ثبت مشاورهحال نوبت به مرحله بعدی میرسد.
قدم سوم: عملی کردن
عملی کردن ایده یکی از مهمترین مراحل تاسیس استارت آپ است، زیرا در این قدم است که استارتآپ وجود خارجی پیداکرده و قابل استفاده میشود.
عملیسازی به دو روش میتواند صورت بگیرد:
یک: در روش اول، شما میتوانید با کسب مهارتهای لازمه، توانایی عملی کردن ایده خود را بدست آورید. برای مثال اگر ایده شما اپلیکیشن بود، میتوانید با دوره ساخت برنامه بدون کد نویسی آن را برای هر سیستم عاملی که دلتان خواست بسازید یا اگر ایده شما خدمات سیارِ تعمیرات موبایل، کامپیوتر یا لپتاپ بود، میتوانید علاوه بر بدست آوردن همین مهارت، با دوره برنامه سازی، «اپلیکیشن سفارشدهی تعمیرات» را نیز ایجاد کنید. برای بدست آوردن این تواناییها، حتما از بخش زیر دیدن فرمایید:
کسب مهارت
دومین فاکتور موفقیت، داشتن مهارتی برای شروع یا عملی کردن ایده است، ما در تیم حرفهایِ آموزشی خود دورههای تخصصی کسب مهارت را برایتان ایجاد نمودیم تا حرفهایتر از همه، استارت یادگیری خود را بزنید.
شروعدر حقیقت، وقتی شما خودتان ایده خود را عملی میکنید، گذشته از اینکه مهارتی مجزا و همیشگی بدست میآورید، میتوانید در کمترین هزینه و با نهایت سلیقهی شخصی به کار خود مشغول شوید که خیلی لذت بخش است.
دو: روش دوم عملی کردن ایده، سفارشدهی برای ایجاد آن است. راستش ما این خدمات را نمیدهیم چون باور داریم، اگر خودتان آن را یاد بگیرید هم ایدهی خود را در نهایت امنیت عملی میکنید و هم متحمل هزینه زیاد نخواهی بود.
اما اگر دوست داشته باشید از این روش استفاده کنید، فریلنسرهایی هستند که با قیمتهای مختلف، برنامه یا سایت شما را طراحی میکنند.
قدم چهارم: تبلیغات و بازاریابی
این مرحله خیلی لذتبخش است، دراین قدم شما با طراحی پوستر و بنر تبلیغاتیای که مهارت آن را قبلاً بدست آوردید، در چند وبسایت مرتبط، سفارش تبلیغات میدهید و در کنار آن؛ سایتی تاسیس میکنید تا بتوانید بازاریابی انجام دهید.
بازاریابی یعنی آشنا کردن کاربران با محصول یا خدمات، برای مثال ما در این صفحه علاوه بر اینکه به شما اطلاعات میدهیم، چند محصول واقعاً مناسب را هم خدمتتان ارائه میدهیم که همین بازاریابی نام دارد.
از این موارد که بگذریم، شما با دوره نویسندگی و تولیدمحتوا «در بالا معرفی شد» میتوانید مهارت بازاریابی را نیز یاد بگیرید که باز از هزینههایتان برای استخدام تولید کننده محتوا کاسته شده و در حسابتان میماند.
شما وقتی با اینهمه اطلاعات و توانایی که معرفیشان نمودیم، استارتآپ خود را عملی میکنید، سزاوار داشتن لقب حرفهای هستید، چون کمتر کسی در ایران وجود دارد که بتواند با چنین قدرتی پا به عرصهی کسب و کار بگذارد، شما جزو همان 00/9 درصد باشید!
مراحل سهگانهی موفقیت در اختیار شماست تا همین حالا آینده خود را بسازید:
گام اول: نقشهی ورود
دیدگاه عمیق؛ در شناخت نیاز انسانها و با در دست داشتن ایدهی اولیه است. در این خصوص از دورههای موجود در این بخش استفاده نمایید تا نقشهی اولیه را بدست آورید.
شروعگام دوم: کسب مهارت
دومین فاکتور موفقیت، داشتن مهارتی برای شروع یا عملی کردن ایده است، ما در تیم حرفهایِ آموزشی خود دورههای تخصصی کسب مهارت را برایتان ایجاد نمودیم تا حرفهایتر از همه، استارت یادگیری خود را بزنید.
شروعگام سوم: زندگیِ حرفهای
گام آخر را با یک برنامهی حساب شده برای مدیریت کاملِ زندگی خود تکمیل کنید تا تمام فاکتورهای یک فرد «فراموفق» را بدست آورید، این مزیتی است که باعث میشود؛ هم در کسبوکار و هم زندگی شخصی خود سریعتر و قویتر از هر شخص موفق دیگری به اهداف خود برسید.
شروع